Gadżety reklamowe to obecnie jedno z najczęściej wykorzystywanych i najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych. Aby jednak spełniły swoje zadanie konieczne jest stworzenie ich w przemyślany sposób. Istotną rolę odgrywa dbałość o szczegóły. Można ją osiągnąć m.in. poprzez dobranie odpowiedniej techniki drukarskiej. Jakie metody są wykorzystywane przy tworzeniu gadżetów? Temat ten omawiamy w naszym artykule.
Jakie techniki są stosowane do tworzenia gadżetów?
Na rynku dostępna jest szeroka oferta gadżetów reklamowych, które są tworzone przy pomocy różnorodnych metod. Dla przykładu jednym z najczęściej stosowanych elementów pozostaje długopis, na który logo lub nazwa firmy nanoszone są przy pomocy metody grawerowania.
Bardzo ciekawym tematem jest także tworzenie gadżetów reklamowych w postaci ubrań i różnego typu tekstyliów. Okazuje się bowiem, że nadruki nanoszone np. na czapki, koszulki, czy eko torby muszą być nie tylko estetyczne, ale również trwałe. Dzięki temu gadżet służy klientowi przez długi czas i jest świetnym nośnikiem przekazu reklamowego.
Jak wykonywane są nadruki na tkaninach?
Aby połączyć wszystkie konieczne aspekty i stworzyć profesjonalny nadruk, konieczne jest wybranie właściwej metody drukowania.
Najpopularniejsze techniki to m.in.:
- Sitodruk, czyli uniwersalna technika, która może być wykorzystywana nawet w przypadku niewielkiej ilości zamówień. Metoda ta daje nieograniczone możliwości jeśli chodzi o wybór materiału (nadruk na odzieży, plastiku, materiałowych torbach, plakatach).
- Folie flex i flock, które sprawdzają się szczególnie dobrze w przypadku prostych nadruków, wymagających dokładności i wyraźnych konturów.
- Sublimacja, która pozwala na tworzenie projektów nawet w małym nakładzie. Zalety tej techniki to przede wszystkim trwałość i dokładne odwzorowanie elementów.
- Druk cyfrowy DTG, który umożliwia noszenie na odzież atramentu za pomocą specjalnych drukarek.
- Haft komputerowy, który sprawdza się szczególnie w przypadku elementów graficznych o niewielkich rozmiarach, które muszą być wykonane profesjonalne. Przykładem może być logo firmy albo nazwa.